Simeon Popov

Nový starosta Londýna

7. 05. 2016 10:33:33
Starostou Londýna byl zvolen labourista Sadiq Khan, který porazil kandidáta vládních konzervativců Zaka Goldsmitha.

Khan obdržel podle BBC přes 44 procent (přes 1,1 milionu) hlasů, zatímco jeho soupeř 35 procent (přes 900 tisíc). K hlavním rozdílným postojům obou kandidátů v kampani patřilo to, že Goldmith vyzýval, aby Britové hlasovali v červnovém referendu pro odchod z EU, zatímco Khan pro setrvání v unii. Jednačtyřicetiletý Zac Goldmith se v kampani také snažil spojit Khana s islámskými radikály. Tato obvinění vůči pětačtyřicetiletému Khanovi ještě ve středu opakoval před poslanci i britský konzervativní premiér David Cameron. "Jsem zklamaný, že konzervativci a Goldsmith se rozhodli vést negativní kampaň, která rozděluje. Jsem Londýňan, jsem Brit, jsem muslimského vyznání a jsem samozřejmě hrdý být muslimem. Mám pákistánský původ, jsem otcem, manželem, dlouholetým (fotbalovým) fanouškem Liverpoolu. Jsem tohle vše," řekl krátce před volbami Khan.

Khan se narodil 8. října 1970 v Londýně, jeho rodiče emigrovali z Pákistánu do Británie krátce před jeho narozením. Vyrostl jako jedno z osmi dětí v sociálním bytě na chudém předměstí jižního Londýna. Vystudoval práva na Univerzitě severního Londýna, pracoval jako právník se zaměřením na lidská práva. 0d roku 2005 je poslancem britského parlamentu.

Bude tedy zajímavé sledovat další vývoj nejen Londýna, ale i Británie. To, že je Evropa směsicí kultur, náboženství a i lidí z různých částí světa je již zřejmé po staletí a nacionalistické výbuchy hrdosti jsou někdy pouze projevem určité neznalosti demografie a historie. Evropa vždy bude multikulturní....stejně jako ČR, jinak jak si lze vysvětlit fakt, že člověk s korejsko-japonsko-českými kořeny je poslancem parlamentu a kandidátem na prezidenta? Kolik politiků máme přistěhovalců, jiné národnosti nebo dětí přistěhovalců v parlamentu, krajských a obecních samosprávách, na úřadech apod.?

Patriotismus je společensko-politický postoj vycházející z emotivního kladného a podpůrného postoje jednotlivců či skupin k vlasti; je často definován jako oddanost domovské zemi. Tyto vlastnosti a projevy nejsou odvislé od národnosti nebo náboženství, ale od smýšlení a vztahu jednotlivce k zemi, kde je doma, kde se cítí být doma, kde jedná relevantním způsobem!

Autor: Simeon Popov | karma: 12.52 | přečteno: 737 ×
Poslední články autora